+ Odpowiedz na ten temat
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Problem:LDW-851S GSOF i płyty VOBIS

Viking_3537
    Gość

Question Problem:LDW-851S GSOF i płyty VOBIS

Witam!
    To mój pierwszy wątek na tym forum.Jestem początkujący w świecie napędów optycznych i ich nośników .
    Moja nagrywarka to LDW-851S z nie zmienionym od nowości firmware-em GSOF (kupiłem ją pół roku temu).Nie miałem z nią do tej pory większych problemów,gdyż zapisywałem raczej tylko CD.Ostatnio zauważyłem,że przy zapisie danych na płycie DVD-R Hawk występuje błąd w weryfikacji przy końcu.Nie przyszło mi do głowy,że może to być związane z nagrywarką,bo te płytki były z Tesco (czyli materiał nie najlepszej jakości).Zwątpiłem kiedy kupiłem płyty firmowane przez sklep komputerowy VOBIS (mówie o DVD-R).Sytuacja jest podobna-błąd w weryfikacji przy końcu.Dodam jeszcze,że wcześniej na 2 płytkach (DVD-R i DVD+R) firmy Verbatim wszystko sie wypaliło ok.Do tej pory do zapisu danych używałem Nero 6.6.0.1.Teraz szukając przyczyny zaktualizowałem Nero do wersji 6.6.0.8,przeinstalowałem kanał IDE,na którym jest podłączona nagrywarka i zainstalowałem sterowniki ASPI.Po tych zmianach nie sprawdzałem czy już jest wszystko ok.
    Jeżeli to by było w czymś pomocne,to zapisałem sobie raport z Nero (błąd weryfikacji dla Hawk i Vobis) i mogę go tu dopisać.
    Jeżeli wiecie w czym rzecz i/lub mieliście podobne problemy pomóżcie mi.Nie chciałbym oddawać jej do serwisu,bo (wiadomo) zostane bez niczego.
    Dzięki z góry.

Starszy sierżant sztabowy madmax2 ma szanse

Domyślnie

1. Zaktualizuj bios do najnowszej wersji (kiedy miałem LDW 851s różnica jakości zapisu płyt pomiedzy GSOF, a np. GSOK była kolosalna).

2. Do LiteOnów (do każdego modelu), jak chcesz mieć dobrze nagrane płytki używaj wyłącznie TDK i Verbatim DVD+R, a w przypadku filmów nie przekraczaj prędkości nagrywania x 4 (wtedy film będzie chodził na większości stacjonarek bez ścinek).